ALKALMAZOTT OKTATÁSTAN: Tanulási eszközök biztosítása milliók számára

ALKALMAZOTT OKTATÁSTAN:
TANULÁSI ESZKÖZÖK BIZTOSÍTÁSA MILLIÓK SZÁMÁRA

Az amerikai felnőtt lakosságnak majdnem a fele – 90 millió ember – funkcionális analfabéta, tehát nem érti, amit olvas. Nyolc millió tanulót minősítettek tanulásra képtelennek, és a megoldás erre nem az olvasás, az írás és a számtan megtanítása, hanem gyógyszerek alkalmazása volt. Míg ez a kormányoknak, vállalkozásoknak és adófizetőknek dollárbilliókba kerül, az emberéletekben és életminőségben okozott kár felmérhetetlen.

L. Ron Hubbard már 1950-ben felismerte a rendszer hiányosságait, majd kifejlesztette a tanulás tényleges „technológiáját”, amellyel bármilyen tárgykör elsajátítható. Ezek az oktatás területén elért áttörések együttesen „tanulási technológia” néven váltak ismertté, és ez bármilyen korosztályú, illetve végzettségű tanulónak biztosítja a modern oktatási rendszerből leginkább hiányzó összetevőt – nevezetesen azt, hogy hogyan kell tanulni.

A tanulási technológia bevezetése az iskolákba és az egyetemekbe több mint harminc éven át egy alulról szerveződő tevékenység volt, amelyet az Alkalmazott Oktatástan zászlaja alatt összefogó pedagógusok kezdeményeztek. Ebből az alulról szerveződő tevékenységből mára nemzetközi mozgalom lett, amelynek fő létesítménye a Nemzetközi Alkalmazott Oktatástan adminisztratív és oktatási központja. A 2003-ban megnyílt 100 hektáros komplexum az Egyesült Államok Missouri államában, a St. Louis városához tartozó Spanish Lake kerületben található.

Ezt a központot azért hozták létre, hogy széles körben elérhetővé tegye a tanulási technológiát a pedagógusok számára. Ez egy olyan álom volt, amelynek eredményeképpen ma már 830 Alkalmazott Oktatástan csoport működik (ami az első 30 évben megnyitott csoportok számának több mint duplája). Eddig a világ 67 országában sajátították el oktatók a tanulási technológiát – olyan helyeken is, mint India, Japán, Palesztina és Szváziföld. A nemzetközi központ felavatása óta több mint 31 millióan tapasztalták meg a tanulási technológia előnyeit, hiszen ezek a tanárok a kollégáiknak és diákjaiknak is megtanították ezt a technológiát.