ESETTANULMÁNY

NEPÁLI PEDAGÓGUSOK A SAJÁTJUKÉVÁ TESZIK
A TANULÁSI TECHNOLÓGIÁT

Az írni-olvasni tudás alapján rangsoroló nemzetközi listán Nepál a 151. helyen áll. Következésképpen hiányzik a társadalmi haladáshoz szükséges leglényegesebb szerkezeti elem, és a népesség több mint fele él máról holnapra.

Erre válasz a Mount Gauri Shankar iskola Katmandu központjában, melynek igazgatója egy jól ismert tankönyvíró és pedagógus, aki az országa oktatási színvonalának javítását tűzte ki célul.

Miközben a tanulói látszólagos tanulási képtelenségére kereste a választ, felfedezte az Alkalmazott Oktatástan Nemzetközi Szervezetét és L. Ron Hubbard tanulási technológiáját.

Azonnal kérte, hogy képzést kapjon a tanulási technológia alapjaiból, és ezeknek az alapoknak a használatával egy kísérleti programba kezdett iskolája tanulóinak egy reprezentatív csoportjában. A tanulás három akadályát először a nyolcadik és kilencedik osztályosoknak mutatta be, majd az általános iskolás tanulóknak, azután pedig a középiskolai matematika és kémia szakos osztályoknak. Az eredmény önmagáért beszélt: minden osztály valamennyi tanulójánál a sikeres vizsgák aránya a korábbi 30% körüli értékről felugrott jóval 80% fölé.

1600
NEPÁLI
PEDAGÓGUS
KÉPZŐDÖTT
KI A
TANULÁSI
TECHNOLÓGIÁRA

E kísérleti program – amely a tanulási technológiának csupán az alapjait használta – sikere alapján a katmandui iskolaigazgató beiratkozott az Alkalmazott Oktatástan Nemzetközi Szervezetének Missouri állambeli (USA) létesítményében az Alkalmazott Oktatástan teljes tanárképzési programjára. A program része a Haladó kommunikációs készségek tanfolyam, az Oktatás haladó alapjai tanfolyam, és az Alkalmazott Oktatástan Tantervkészítő tanfolyama.

Miután visszatért Nepálba, első lépésként mindent bevezetett a saját iskolájában. Utána pedig elindult, hogy tanulási technológiai tanfolyamokat szolgáltasson minden tanárnak az ország egyik legszegényebb területén. Workshopokat tartott a távoli vidéki falvak oktatóinak, többek között egy hegytetőn is Katmandutól 350 kilométerre, ahol a rizstermelő falvak gyermekeit oktató tanárokat képezte ki.

A nepáli eredmények megmutatják, milyen lehetőségeket rejt magában az oktatás megújítása a tanulási technológiával. Ez a pedagógus felépített egy 1600 fős, a tanulási technológiát oktató hálózatot, és az ebbe tartozó oktatók a saját osztálytermeikben alakították át az oktatást. Alapított továbbá egy állandó Alkalmazott Oktatástan Képzési Központot Nepálban, amelyet az Oktatási Minisztérium avatott fel.